Wszystkim zainteresowanym podpowiadamy, jak bezpiecznie wspiąć się na wierzchołek i pozostać na nim jak najdłużej.


Jakość i emocje

Dwa kluczowe słowa na początek. Ważne jest, aby treści które wstawiamy do postów były dobrej jakości i – dodatkowo - wzbudzały również emocje. Posty powinny poruszać,zapadać w pamięci, wzbudzać chęć do dokonania zakupu, nawiązania kontaktu, zapoznania się z profilem firmy, powodować, że odwiedzający udostępnią je dalej, dzięki czemu nasza działalność stanie się bardziej rozpoznawalna.

Nie dać o sobie zapomnieć

Przemyślane treści, które mogą zapewnić nam stałą obecność w świadomości użytkowników, warto udostępniać na Facebooku z regularną częstotliwością. Pozwala to na promowanie firmy, bez konieczności korzystania z dostępnych tam usług wsparcia biznesu, które często pozostawiają wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli chodzi o małe firmy.

Firma - ekspert

W początkowym okresie, kiedy dopiero zaczynamy promować swoją działalność na FB niewiele osób wie o nas. Aby to zmienić, warto integrować się z innymi użytkownikami, zabierać głos w dyskusjach w sekcji komentarzy innych stron, zaistnieć w grupach FB czy na stronach wydarzeń. Zbudowany w ten sposób autorytet eksperta w swojej dziedzinie zaowocuje na pewno zwiększeniem zainteresowania odwiedzających nasz firmowy profil.

Obecność na grupach na FB

Na pewno warto zapiać się do grup na FB, które działają w obrębie tej samej branży co nasza lub są z nią powiązane. Dzięki temu mamy możliwość obserwowania, śledzenia poczynań konkurencji, docierają do nas informacje o najnowszych trendach, które możemy wprowadzić również w swojej działalności. Jeśli potrafimy rozwiązać problem przedstawiony na grupie, wstawiajmy komentarze i doradzajmy, ale róbmy to w sposób rzetelny, który sprawi, że nasza marka będzie dobrze kojarzona.

Krzyżyk i małpka – mali sprzymierzeńcy

Pamiętajmy, aby każdy wstawiony przez nas firmowy post został otagowany. Tagowanie polega na umieszczaniu głównie znaku krzyżyka # przed użytymi słowami lub wyrażeniami, aby oznaczyć przedmioty, zjawiska czy tendencje. Łączny zapis nazywamy hashtagiem. Dla branży IT może to być np.: #serwiswebowy, #ecommerce. Po kliknięciu w taki hashtag, użytkownik zostaje przeniesiony z jednej publikacji do podobnych, co upraszcza znacznie wyszukiwanie informacji i często jest w związku z tym stosowane przez wyszukujących. Otagować można również osoby, którym chcemy polecić post lub o których jest w nim mowa. Wystarczy znaleźć stronę danej osoby i przed ich nazwami wpisać znak @ (at), czyli przysłowiową małpkę, np. @AnnaKowalska. W ten sposób możemy zdobyć zaufanie odwiedzających oraz liczyć na to, że otagowane osoby roześlą nasz post dalej i rozreklamują naszą markę.

Cierpliwość i kontrola

Czy płacimy za kampanię na FB, czy też nie, warto ustalić gdzie i do kogo najkorzystniej ją skierować, a następnie dokładnie śledzić wyniki i cierpliwie poczekać na efekty. Nie zawsze będą widoczne po pierwszym dniu czy tygodniu, ale dobrze zbadany rynek i przygotowana strategia na pewno zaowocują. Połączenie wysokiej jakości treści z narzędziami marketingu online właściwie zawsze gwarantuje sukces. Istniejące narzędzia pomogą ocenić sukces naszej kampanii na każdym jej etapie. Dlatego od początku ustalmy harmonogram umieszczania postów na stronie i zmieńmy taktykę, jeśli nie będzie się sprawdzała. Liczy się zaangażowanie naszych odwiedzających, czyli wskaźnik ER (ang. Engagement Rate), który informuje o interakcjach użytkowników, a te, im bardziej zróżnicowane, tym lepiej. Przydatnych informacji dostarcza analiza sentymentu, czyli takie reakcje użytkowników, jak: lajk, złość czy serduszko. Często jedno serduszko znaczy więcej niż kilka zwykłych lajków. Podobnie z innymi znakami, np. złością. Pomocnym wskaźnikiem jest także SII (ang. Social Interaction Index), pozwalający prześledzić, jak często oznacza się nas w publicznych postach przez innych użytkowników Facebooka. Ważne jest, aby nie myśleć życzeniowo tylko śledzić i sprawnie reagować.

Pierwsze wrażenie najważniejsze

Nie każdy użytkownik, tak jak my, zna naszą stronę. Postarajmy się, aby była ona pod każdym względem profesjonalna: grafika, treści, wszystkie elementy dokładnie przemyślane, skonsultowane, jeśli trzeba, z kimś obiektywnym. Sprawmy, aby nasza strona miała swój niepowtarzalny styl i charakter, który pozytywnie zapadnie w pamięci użytkownika.

Dobry moment

Dajmy się zapamiętać, wykorzystując odpowiednie momenty, które możemy połączyć z naszą działalnością. Promujmy się na przykład przy okazji tematycznych wydarzeń: festiwali, akcji, zarówno regionalnych, jak i krajowych czy nawet międzynarodowych. Niech pozna nas jak największa rzesza odbiorców.

Więcej o sobie

Doczekaliśmy czasów, kiedy coraz większe znaczenia ma zaangażowanie firm w różne akcje społeczne, dbanie o środowisko, dobro pracowników, szerzenie pozytywnych praktyk. Jeśli możemy się pochwalić takimi działaniami – zróbmy to. Będzie to niewątpliwie kolejnym powodem, który wpłynie na wzrost zaufania do naszej firmy oraz sposób postrzegania nas na rynku i na tle konkurencji.

Umiar i poziom

Hasła intensywnie zachęcające do zakupu czy polubienia zaczynają już dziś być passe. W końcu, jeśli nasza strona jest godna zaufania oraz interesująca, treści ciekawe i zachęcające do zalajkowania czy też skomentowania, produkty/usługi warte zakupu – odwiedzający podejmą odpowiednie działania. Zróbmy wszystko, aby iść z duchem czasu i – przede wszystkim - z wyczuciem i klasą…oraz z ciekawym planem na swoją działalność. Pozytywny efekt mamy wtedy gwarantowany, gdyż w gąszczu biznesów, jakie promują się na Facebooku tak naprawdę niewiele jest godnych obserwowania i polecenia.

 

Zapraszamy do nas. Wiemy, jak zapewnić Państwa firmie promocję na najwyższym poziomie.