Zanim zaczniemy tworzyć wydarzenie, powinniśmy dokładnie sprecyzować cel, któremu ma ono służyć. Ale to nie wszystko. Powinniśmy też poszukać odpowiedzi na pytania:

- kto będzie najlepszym uczestnikiem?

- co uzyska dzięki udziałowi w wydarzeniu, w czym ono mu pomoże?

- na jakie korzyści może liczyć uczestnik?

- gdzie odbędzie się wydarzenie (czy zapewnia uczestnikom odpowiednie warunki)?

- ile czasu potrwa?

- czy będzie płatne czy bezpłatne?

- do kiedy można się na wydarzenie zapisać?

- kogo wyznaczymy na osobę kontaktową?

- jaki budżet możemy na nie przeznaczyć?

Im więcej zadamy sobie pytań, tym lepiej przygotujemy wydarzenie.

 

Musimy także zadbać o przekazanie wszystkim uczestnikom dokładnych informacji, określić korzyści, jakie uzyskają zapisujące się osoby. Im wydarzenie będzie dla nich atrakcyjniejsze, tym więcej chętnych do niego dołączy.

 

 

Jak przygotować tekst?

 

Pamiętajmy, aby zawierał wszystkie istotne informacje, które mogą przyciągnąć uwagę czytelnika. Aby tekst był bardziej ciekawy i atrakcyjny wizualnie, stosujemy emotikonki oraz odstępy między poszczególnymi akapitami. Nagłówki możemy oddzielić interlinią. Wypisujemy jak najwięcej korzyści, na które uczestnik może liczyć. Jeśli potrzeba, dołączamy link, pozwalający na dokonanie zapisu na wydarzenie lub opisujemy dokładnie, co zrobić, aby wziąć w nim udział. I oczywiście zapraszamy do uczestnictwa.

 

Jak przygotować grafikę?

 

Grafika to pierwsza rzecz, na którą zwracamy uwagę, dlatego powinna być atrakcyjna i zawierać podstawowe informacje na temat wydarzenia: nazwę, datę, godzinę, miejsce wydarzenia. Sugerowany przez Facebook rozmiar grafiki to 1200x628 pikseli.

 

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?

 

Na swojej stronie wchodzimy w zakładkę „Wydarzenia” i wybieramy „Utwórz wydarzenie”. Doprecyzowujemy informacje, o które pyta kreator i docieramy do miejsca, gdzie tworzymy wydarzenie. Na ekranie od razu mamy podgląd naszego dzieła. Tytuł - nadajemy zachęcający tytuł, który na przykład może zawierać nazwę korzyści, jaka wynika z udziału w evencie. Lokalizacja - do wpisanej lokalizacji Facebook automatycznie stworzy mapkę. Częstotliwość – warto wybrać opcję „jednorazowo”, nawet dla wydarzeń cyklicznych, wyświetlamy wówczas informację o naszym wydarzeniu kilka razy i dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni. Ustawienia wydarzenia – pozwalają na doprecyzowanie dodatkowych opcji, np. możliwość zadawania pytań dotyczących wydarzenia w Messengerze.

 

Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji, przygotowane wydarzenie możemy zapisać jako robocze lub od razu opublikować.

 

 

Opublikowane wydarzenie potrzebuje promocji. Można wykorzystać w tym celu bezpłatne kanały komunikacji, opublikować informacje o wydarzeniu np. na Instagramie czy LinkedIn. Można także zainwestować w płatna reklamę (przydatny będzie menadżer reklam), która pozwoli dotrzeć do tysięcy nowych użytkowników.