PrestaShop to przede wszystkim niezwykle intuicyjny i łatwy do opanowania panel administracyjny, co jest ogromnym plusem w przypadku osób, które jeszcze nie miały okazji poznać tego narzędzia. Wbudowany konfigurator szablonów daje możliwość dostosowania wyglądu e-sklepu do indywidualnych potrzeb. Do wyboru użytkownik ma ponad 2000 szablonów graficznych, przygotowanych również pod kątem przeglądania sklepu na urządzeniach mobilnych (wersja responsywna).

PrestaShop oferuje wiele wbudowanych funkcjonalności. Należą do nich między innymi: edytor WYSIWYG (What You See Is What You Get), ułatwiający wprowadzanie danych do e-sklepu, wyszukiwarkę produktów, obsługę klientów, możliwość porównywania kilku produktów jednocześnie, zarządzanie zamówieniami, dostawami i płatnościami, wystawianie faktur (przygotowanych do pobrania w pliku pdf), możliwość dokonywania płatności on-line, zabezpieczenia transakcji, śledzenie przesyłki, wysyłka newslettera, realizacja kampanii marketingowych oraz wiele innych. Istnieje możliwość doinstalowania dodatkowych funkcjonalności, nierzadko darmowych. W przypadku, gdy dana funkcja nie istnieje, programista znający system może ją szybko wykonać. W PrestaShopie istnieje możliwość zoptymalizowania e-sklepu pod kątem wyszukiwarek, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie. Pomogą w tym dostępne w panelu administracyjnym opcje.

Do zalet PrestaShopa zaliczamy jeszcze wydajność. Jest to oprogramowanie, które do prawidłowego funkcjonowania nie potrzebuje dużo miejsca na serwerze, a może pomieścić naprawdę wiele informacji. Wszystko za sprawą wbudowanego systemu indeksacji strony. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób początkujących i średniozaawansowanych, które zaczynają swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego lub mają niewielkie doświadczenie.

Dlaczego sugerujemy PrestaShop, a nie np. WordPress - kolejne dość popularne oprogramowanie, wykorzystywane do obsługi sklepu? Przede wszystkim dlatego, iż WordPress to świetne narzędzie, ale głównie do prowadzenia blogów. Na potrzeby sklepu zbyt słabo radzi sobie z wymaganymi częstymi aktualizacjami, z czasem zaczyna spowalniać pracę i – co bardzo ważne – jest gorzej zabezpieczony niż PrestaShop, w związku z tym łatwiej wykraść dane zawarte w jego bazie. WordPress poradzi sobie z małym sklepem internetowym, ale w przypadku dużej liczby produktów – zdecydowanie nie jest najlepszym rozwiązaniem.

 

My stawiamy na PrestaShop - sprawdziliśmy wielokrotnie. Zapraszamy do skorzystania z naszego doświadczenia.