Marketplace to, najprościej mówiąc, strona internetowa, przy pomocy której wielu sprzedawców jednocześnie może oferować swoje produkty. Taka platforma przypomina zatem tradycyjny targ. Przykładami mogą być: Allegro, Empik, Morele.net, Amazon, AliExpress itp. Marketplace może być, podobnie, jak zwykły sklep internetowy, wyspecjalizowany w określonej branży produktów.

Co różni marketplace od własnego sklepu internetowego?

Stronę własnego sklepu internetowego należy stworzyć od podstaw oraz dbać o jej zawartość. Generuje to większe koszty, związane chociażby ze wykonaniem strony sklepu, ponoszeniem opłat za wykorzystywanie różnych metod płatności, dostawy produktów oraz utrzymywaniem serwera i domeny. W przypadku marketplace większością z wyżej wymienionych kwestii nie trzeba się martwić, swoją ofertę można w zasadzie od razu zamieścić na gotowej platformie.

Dlaczego marketplace jest atrakcyjny dla klientów?

W jednym miejscu znajdują oni szeroki wachlarz produktów, z różnorodną ofertą cenową, promocjami i czasem dostawy. Duża konkurencja sprawia, iż mają możliwość dokonać zakupu produktu na bardzo preferencyjnych warunkach. Jednocześnie obsługa zakupów nie nastręcza żadnych większych trudności, marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, dostarczając kupującym wielu udogodnień. Zarówno sprzedawcy, jak i kupujący chronieni są odpowiednimi regulacjami prawnymi, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo w czasie przeprowadzania transakcji.

Dla kogo marketplace?

Marketplace jest bardzo dobrym rozwiązaniem między innymi dla tych sprzedawców, którzy chcą rozwijać swoją działalność w sieci, ale nie chcą/nie mogą inwestować w tworzenie własnego sklepu.

Opłaty na marketplace

Korzystanie z marketplace wiąże się z ponoszeniem opłat za możliwość wystawienia oferty lub sprzedaży. Istnieje kilka sposobów rozliczania, mi. in: abonament – marketplace pobiera środki za sprzedaż, w zależności od wybranego abonamentu, prowizja – marketplace rozlicza się ze sprzedawcami prowizyjnie (ustalając kwotę lub wartość procentową).