Stworzenie ciekawego logo niejednej firmie przysporzyło prawdziwych kłopotów.

W końcu jest to znak, który w dużej mierze sprawia, iż jesteśmy rozpoznawani i zapamiętywani na rynku. Ma działać. I to skutecznie.

Logo może mieć kilka wzorów: logo, logotyp, pełne logo, zawierać w sobie postać lub być zupełnie abstrakcyjnym symbolem. Pojęcia te są często mylone, dlatego wyjaśniamy, co które z nich oznacza. Logo to sam znaczek graficzny, logotyp to sam napis, słowo, natomiast pełne logo to znaczek i napis.



  • Logo
  • Logotyp
  • Logo pełne


Który rodzaj wybrać? 

Wszystko zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, i jakie informacje chcemy przekazać klientom przy pomocy logo. Jeśli nasza firma oferuje nowoczesne rozwiązania, pokażmy to, dobierając do niej równie innowacyjny znak. Dla działalności sięgającej tradycji znajdźmy logo, które do niej nawiąże i jednoznacznie będzie informowało o charakterze branży. Ludzie są wzrokowcami. Często rozpoznają firmę właśnie po jej znaku, dlatego warto poświęcić trochę czasu i środków na to, aby od samego początku przedstawiać się fachowym, atrakcyjnym logo.

Trzeba też pamiętać, iż wybór rodzaju symbolu jest tylko wierzchołkiem góry lodowej.

Należy wziąć pod uwagę wiele innych czynników, takich jak: odpowiedni krój pisma, wybór dobrego jakościowo obrazka, pasująca kolorystyka, która utrzyma spójność z pozostałymi elementami, wreszcie zachowanie proporcji, dzięki którym nasz znak będzie czytelny bez względu na wielkość. Dobrze przygotowane logo powinno zachować ten sam efektowny wygląd zarówno wtedy, kiedy oglądane jest w wydaniu kolorowym, jak i czarno – białym.

Jedno jest pewne. Jeśli nie jesteśmy specjalistami w tworzeniu logo, lepiej nie ryzykować i udać się z tym zadaniem do profesjonalistów. Co prawda zainwestujemy w to kilka złotych więcej, ale będziemy mieć pewność, że każdy szczegół został dopracowany i sprawdzony. Ponad to profesjonalny grafik, emocjonalnie nie związany z firmą, podejdzie do zadania obiektywnie. I nie będzie wymagał od nas prezentowania szeregu własnych pomysłów. Wręcz przeciwnie - im mniej ich przedstawimy, tym lepiej dla grafika i naszego logo :).

Nie oszczędzajmy na jakości, dzięki której mamy pozyskiwać klientów. 

Taką jakość oferuje nasza firma. Zaufaj nam, my wiemy, jak przygotować dla Ciebie Twoje logo.