W praktyce można wyodrębnić wiele rodzajów linków: wewnętrzne, zewnętrzne, przychodzące, wychodzące, naturalne, sztuczne, obrazkowe, tekstowe, pocztowe i inne. Umieszczamy je w obrębie naszego własnego serwisu internetowego, aby ułatwiły użytkownikom poruszanie się po nim bądź - za ich pomocą - przenosimy do nas odwiedzających z innych serwisów.

Linki potrzebne do pozycjonowania możemy pozyskać na różne sposoby. Najbardziej pożądanymi są linki naturalne. Zdobywamy je w momencie, gdy nasz serwis jest tak bardzo ciekawy, a treści na tyle wartościowe, iż użytkownicy - udostępniając je między sobą – automatycznie wykonują za nas linkowanie J. Jeśli natomiast linkowanie naturalne, z różnych powodów nie jest nam dane, możemy posiłkować się linkowaniem sztucznym. W tym przypadku podejmujemy różne działania, które sprawiają, iż dana witryna jest postrzegana w sieci jako popularna i dzięki temu plasuje się w wyszukiwarce na lepszym miejscu. Ale…sztuczne pozyskiwanie linków to działanie wbrew zaleceniom Google, w związku z czym może być ukarane poprzez nałożenie na stronę filtra, który spowoduje jej spadek w wynikach wyszukiwania lub całkowite z nich usunięcie.

Przed przystąpieniem do prac nad pozyskiwaniem linków dobrze jest wykonać audyt SEO, który pokaże, nad jakimi elementami strony należy popracować, a które zmian nie wymagają. Pozwoli to na sprawne i trafne przygotowanie strategii linkowania, bez konieczności wstawiania odsyłaczy byle gdzie, tylko po to, aby było ich jak najwięcej. Nie zawsze dużo znaczy dobrze.

Warto wiedzieć, w jakich miejscach umieszczać linki, aby przynosiły jak najlepsze efekty. Czasem lepiej znaleźć kilka wartościowych serwisów, niż dziesiątki mało atrakcyjnych. Gdzie zatem wstawić link, aby mieć z tego pożądane efekty? Miejsc jest sporo: fora internetowe, blogi, strony partnerów biznesowych, katalogi firm, katalogi stron, social media, serwisy foto/video oraz takie, na których da się umieścić prezentację, oraz wiele innych. Trzeba pamiętać, że podlinkować można również zdjęcie, grafikę czy infografikę, ale także dokumenty np. zapisane w pliku doc.

 

Po więcej informacji zapraszamy do nas.