Przyjrzyjmy się, jak nasz mózg interpretuje konkretne kolory, które wychwytuje m. in. na stronach internetowych.

Czerwony – bardzo intensywnie wpływa na emocje, te pozytywne, ale również i negatywne, wskazuje na siłę i determinację. Najczęściej ma za zadanie przyciągnąć uwagę i w tej roli świetnie się sprawdza. Jeśli zależy nam na tym, aby nakłonić klientów do szybkiego podjęcia decyzji – tą barwą akcentujemy kluczowe informacje.

Pomarańczowy – kolor, który zachęca do działania, przywodzi na myśl radość, przyjemność i optymizm. Wskazuje na fascynację i determinację. Świetnie sprawdza się jako barwa zastosowana do wzbudzenia apetytu i chęci zakupu.

Żółty - barwa zdecydowanie przyciągająca uwagę oraz kojarząca się optymistycznie, radośnie, ze szczęściem oraz energią. Informacje przedstawione na takim tle bardzo łatwo zapadają w pamięć. Warto wykorzystać ją na stronach, które dotyczą wypoczynku i przyjemnego spędzenia czasu.

Zielony – zdecydowanie najbardziej uspokajający kolor, kojarzący się ze zdrowiem, pozytywnymi emocjami, nadzieją, bezpieczeństwem, zdecydowanie nastraja przyjaźnie. Wykorzystujemy go chcąc zaakcentować naturalność, zdrowie, nieszkodliwość.

Niebieski - według badań jest to jeden z najbardziej lubianych kolorów, zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, dlatego dość często można go spotkać na stronach internetowych. Kojarzy się ze stabilizacją, niezmiennością, zaufaniem. Nie warto jednak stosować go na stronach związanych z żywnością, ponieważ tłumi apetyt.

Fioletowy – w zależności od tego, czy więcej w nim czerwieni czy niebieskiego, kojarzy się z energią lub spokojem, wyższą jakością, luksusem, ale także z pomysłowością i kreatywnością oraz tajemniczością. Jest bardzo ciekawym kolorem, który można łączyć na mnóstwo sposobów i wykorzystać na stronach dotyczących wielu branż.

Biały - ten kolor kojarzony jest z czystością, naturalnością, przejrzystością i lepszą jakością. Jest neutralny, uniwersalny, dlatego bardzo często wykorzystuje się go jako tło. Nie mniej jednak, jeśli mamy do umieszczenia na stronie dużą ilość tekstu w czarnym kolorze, kontrast między tymi barwami spowoduje, iż oczy czytelnika szybciej się zmęczą. Dlatego lepiej zrezygnować z bieli na korzyść np. delikatnego beżu.

Czarny – to przede wszystkim uniwersalność, powaga i profesjonalizm, elegancja i klasa, ale również smutek i przygnębienie. Razem z bielą tworzą połączenie wręcz ekskluzywne.

Oczywiście nie bez znaczenia jest odcień koloru. Ciepłe barwy lepiej przykuwają uwagę niż zimne.

Wybrane kolory, w mniejszym lub większym stopniu łączą się ze sobą. Aby kolorystyka na stronie była spójna, warto sięgnąć po koło barw, czyli narzędzie, które wskaże nam, które połączenia kolorystyczne najlepiej wykorzystać. Nie bez znaczenia jest także branża, w której działamy oraz efekt, jaki chcemy uzyskać, i o tym także należy pamiętać.

 

Nasi graficy świetnie znają zasady łączenia barw, dlatego stworzone u nas strony są tak niepowtarzalne. Zachęcamy do skorzystania z usług firmy INFOTECH.