Jako firma oferująca usługi graficzne, projektujemy również loga. Dzisiaj podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, zlecając przygotowanie ciekawego i ponadczasowego znaku.

1. Potrzebne jest przeprowadzenie analizy rynku oraz konkurencji. Grafik powinien także wysłuchać uwag oraz poznać oczekiwania swojego klienta.

2. Rozsądnie wykorzystuje się aktualnie panujące trendy, sezonową modę - logo powinno być atrakcyjne również za kilka lat. Nawet świetnie prezentujący się znak warto po jakimś czasie nieco odświeżyć.

3. Nie kopiuje się innych projektów. Dodanie do znanego, rozpoznawalnego loga czegoś „od siebie”, aby je trochę zmienić, naprawdę nie jest dobrym pomysłem.

4. Stworzenie projektu z mnóstwem detali znacznie utrudnia umieszczenie loga na różnego rodzaju artykułach – pojawia się problem z poprawnym skalowaniem znaku.

5. Warto zachować umiar w doborze kolorów (max. 3), rodzajów fontów (max. 2), a z oklepanej grafiki z ogólnodostępnych stron i clipartów najlepiej w ogóle zrezygnować. Im więcej informacji, tym dłużej odbiorca będzie się zastanawiał, czego jakiej działalności dotyczy...i nie zawsze dobrze rozszyfruje przesłanie autora.

6. Elementy tekstu muszą zachowywać przestrzenie między znakami, gdyż im bardziej na siebie nachodzą, tym mniej są czytelne.

7. Zawsze trzeba sprawdzić, czy logo nie kojarzy się głupio lub obraźliwie?

8. Logo tworzy się koniecznie w grafice wektorowej. W rastrowej będzie miało zbyt słabą rozdzielczość i pojawią się trudności w zmianie jego rozmiaru. Dążenie do odstraszenia potencjalnych klientów nie jest celem chyba żadnego posiadacza firmy, dlatego - jeśli już zlecamy projekt naszego niepowtarzalnego znaku– przygotujmy się do tego naprawdę dobrze.

Stworzenie profesjonalnego logo wiąże się z poświęceniem czasu oraz przetestowaniem wielu pomysłów, możliwości i rozwiązań. Czasem, na to jedno jedyne i najlepsze trafia się od razu, czasem po wielu próbach. Ważne, aby firma, z którą zaczniemy realizować projekt wiedziała, co zrobić, aby logo wyglądało naprawdę dobrze.