Newsletter jest rewelacyjnym narzędziem na rozreklamowanie firmy, budowanie świadomości marki i utrzymywanie relacji z klientami. Koszt prowadzenia pozostaje niewielki, a korzyści można uzyskać mnóstwo. Co bardzo istotne, odbiorcy, do których rozsyłamy wiadomości - chcą je otrzymywać, a zatem interesują się tym, co mamy im do przekazania. Warto więc zadbać o wysoką jakość rozsyłanych treści. Nie muszą zawierać głównie tekstu, podstawą może być wartościowa grafika, załącznik np. z e-bookiem, prezentacją produktów, czy link do konkretnej strony internetowej itp. To, czy odbiorca zainteresuje się naszą wiadomością zależy w zasadzie od tego, co w niej zastanie.

 

Co daje nam rozsyłanie newslettera?

- pozyskujemy nowych klientów – prezentujemy swoją firmę, pokazujemy, że warto zwrócić na nas uwagę, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą, - podtrzymujemy relacje z obecnymi klientami

- regularnie wysyłamy im interesujące i wartościowe informacje, przypominając o naszej firmie oraz produktach/usługach, - wpływamy na wzrost sprzedaży - rozbudzamy w klientach chęć skorzystania z prezentowanej oferty,

- na bieżąco informujemy klientów o istotnych zmianach – np. dotyczących regulaminu, zasad współpracy, przerwach w dostępie do świadczonej usługi itp.,

- pokazujemy się od strony eksperta i znawcy tematu, doświadczonego partnera, na którego wiedzy można polegać - jeśli przesyłane przez nas materiały pozwolą mu wzbogacać swoją wiedzę w interesującej dla niego tematyce, w jego oczach staniemy się ekspertami w danej branży,

- kreujemy trendy na rynku prezentując nowy produkt/usługę – wzbudzamy w klientach potrzebę posiadania wprowadzanego przez naszą firmę produktu czy usługi.

 

Czym się kierować przy wysyłce newslettera?

Trafny dobór tematów

Podział klientów na grupy świetnie się sprawdza, jeśli chcemy do nich precyzyjnie trafiać z konkretnymi informacjami. Jednym z największych błędów wykorzystywania newslettera jest zasypywanie wszystkich odbiorców jednakową treścią. Nie każdy jest zainteresowany tym samym tematem, a nikt nie lubi dostawać niechcianych wiadomości.

Zaangażowanie i konsekwencja

Obecni oraz potencjalni klienci spodziewają się dostawać od nas różnego rodzaju informacje w konkretnych sytuacjach czy okresach czasowych? Pilnujmy tego. To ważne, aby klienci nie czuli się dla nas ważni tylko wtedy, gdy akurat ich potrzebujemy, ale aby wiedzieli, że są dla naszej firmy ważni i pamiętamy o nich. Poświęćmy trochę czasu i odpowiadajmy na otrzymywane zapytania, rozsyłajmy zamawiane materiały, dbajmy o podtrzymywanie profesjonalnej komunikacji. Takie działania pokazują nas w dobrym świetle, wpływają pozytywnie na decyzje klientów, którzy chętniej decydują się skorzystać z naszej oferty.

Wykorzystywanie dostępnych narzędzi

Poza e-mailami, wykorzystać można wszystkie inne dostępne sposoby na przyciągnięcie uwagi klientów i pozostanie w ich pamięci. Mamy do dyspozycji sms-y, przy pomocy których możemy rozsyłać informacje typu: „nie przegap”, „właśnie dziś”, „zapraszamy na promocję od godz….” itp., listy, do których możemy dołączyć drobny upominek, wiadomości głosowe, komunikatory, media społecznościowe itd. Wszystkie te narzędzia pozwalają nam utrzymać kontakt z klientami i pokazać naszą kreatywność.

 

Jak często rozsyłać newsletter?

Wszystko zależy od tego, co chcemy przekazać naszym odbiorcom. W jednej branży sprawdza cię częstotliwość raz w tygodniu, (wtedy najlepiej robić to w ten sam dzień tygodnia), w innej raz na dwa tygodnie, jeszcze inne firmy preferują miesięczny odstęp czasowy. Ważne jest, aby konsekwentnie trzymać się raz ustalonej częstotliwości i przygotowywać materiały, które będą warte uwagi odbiorców.

 

W polskim prawie wszystkie elektroniczne bazy danych, które zawierają dane osobowe podlegają rejestracji w GIODO. Rozsyłanie newslettera wymusza na nas konieczność opracowania jego regulaminu. Ma on obowiązek m. in. zawierać informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych internauty). Regulamin ten powinien zaakceptować każdy, kto ma ochotę dopisać się do naszej listy mailingowej. Odbiorcy newslettera powinni mieć również możliwość wypisania się z naszych mailingów, np. poprzez kliknięcie w dołączany do wiadomości link automatycznego wypisu.