1. Dopasuj słowa kluczowe

Zazwyczaj określasz w kampanii słowa kluczowe, dzięki którym klienci trafią na twoją stronę. Na nic się to jednak zda, jeśli nie będziesz ich posiadał w treściach witryny. Chcąc znaleźć się na wysokim miejscu w wynikach naturalnych – dostosuj w kampanii słowa kluczowe do zawartości strony.  

 

2. Zmodyfikuj kod strony

Przyjrzyj się kodowi strony i postaraj się o jego odpowiednią konstrukcję. Dostając zapytanie od użytkownika, Google „czyta” zawartość witryny i ocenia podobieństwo jej treści z wprowadzonym zapytaniem. Zwróć zatem uwagę na tytuł strony (niech zawiera krótki opis tego, czego ona dotyczy) oraz słowa kluczowe, których użyłeś w kampanii Google Ads. Odpowiednio oznacz nagłówki i wstaw w ich treść key words, które mają kierować ruch na stronę. Ważna jest czytelność strony: wypunktowania i wyliczenia są lepiej oceniane przez Google niż jednolity tekst. Stosuj pogrubienia i różnicuj wielkość czcionki. Strukturę strony warto przeanalizować i ewentualnie poprawić przed rozpoczęciem kampanii.  

 

3. Wykorzystaj dopasowania

Zawartość strony ma znaczenie, jak w przypadku pozycjonowania. Popracuj nad dopasowaniami słów kluczowych, które oferuje Google Ads. Jest ich kilka. Im więcej będzie w tym precyzji, a nie przypadku, tym większe prawdopodobieństwo, że wzrośnie ruch na twojej stronie. Google może podnieść stawki dla twoich słów kluczowych, jeśli uzna, że nie wiążą się one z treściami na twoich podstronach, do których kierowani są użytkownicy.

 

4. Ustal cel kampanii

Rozpoczynając kampanię powinieneś określić cele, które chcesz osiągnąć. Może to być wzrost liczby kontaktów: telefonicznych, mailowych czy przez formularz zapytań/kontaktowy,  mikrokonwersje, bądź wzrost sprzedaży lub inne.  

 

5. Mierz skuteczność połączeń telefonicznych

Google Ads umożliwia prowadzenie pomiaru skuteczności połączeń telefonicznych, kierowanych do firmy w związku z prowadzoną kampanią. Korzystaj z tego. Będziesz miał porównanie i wiedzę o tym, które słowa kluczowe działają, na które reagują użytkownicy, co zmienić, a co całkowicie odrzucić. To prawdziwa kopalnia informacji, których potrzebujesz do optymalizacji swoich działań związanych z kampanią.  

 

6. Ustal stawki CPC słów kluczowych

Wybierając słowa kluczowe ustalasz wysokość stawki, jaką chcesz bądź możesz zapłacić przy każdym kliknięciu w twoją reklamę. Masz możliwość sam kontrolować wysokość poszczególnych stawek, co da ci pełną kontrolę nad ich wysokością lub też powierzyć to zadanie systemowi Google Ads.  

 

7. Sprawdź, kto jest odbiorcą twojej reklamy

Czy znasz swoich klientów? Czy wiesz, kto najchętniej kupuje twoje produkty? Z jakich urządzeń najczęściej korzystają użytkownicy wchodząc na twoją stronę? Czy odwiedzają cię w jakimś konkretnym przedziale czasowym, porze dnia? Z których rejonów pochodzą odwiedzający? Masz możliwość analizowania każdej z tych informacji, segmentowania ich, przyjrzenia się swojej kampanii z kilku perspektyw. Wykorzystaj narzędzia, jaki oferuje ci Google Ads.  

 

8. Nie zapominaj o odwiedzających

Skieruj swoją kampanię na osoby, które już odwiedziły twoją stronę, być może przypomnisz im o sobie i zachęcisz tym do dokonania konwersji. Zastosuj remarketing w wyszukiwarce (RLSA – Remarketing Lists Search Ads). Jest to kolejna funkcjonalność, oferowana przez Google Ads, obok której nie możesz przejść obojętnie, jeśli chcesz prowadzić skuteczną kampanię.  

 

9. Kampanie reklam dynamicznych  

System Google Ads daje ci możliwość prowadzenia kampanii w zasadzie na dowolne zapytania, dla których uzyska odpowiedź na reklamowanych stronach. Takie kampanie to kampanie reklam dynamicznych – DSA (Dynamic Search Ads). DSA nadaje się dla firm, które mają dobrze rozbudowane witryny lub szeroki asortyment. Kierują reklamy w oparciu o treści zawarte w witrynie. Również nagłówki i strony docelowe w wyszukiwarce powstają w ten sposób. W związku z tym twoje reklamy są zawsze trafne, bez względu na to, jak modyfikujesz treść. Twoim zadaniem jest tylko dodać zawartość na stronę. Reklamy dynamiczne osiągają bardzo wysoki poziom klikalności, a ich koszty nie są wysokie. Możesz również zastosować wykluczenia. Ten rodzaj kampanii jest bardzo opłacalny zwłaszcza dla sklepów internetowych czy serwisów zajmujących się prowadzeniem poradników.  

Do śledzenia wyników i mierzenia efektów polecamy wykorzystywać Google Analytics oraz Google Tag Manager.  

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu i poprowadzeniu kampanii, zapraszamy do nas.

https://www.infotech.com.pl/post/oferta/kampania-reklamowa-ads-dawniej-adwords