Dobra strona internetowa to niekoniecznie taka, która przyciąga uwagę rozbudowaną treścią i mnóstwem animacji, a widząc ją, użytkownik na moment zamiera - pytanie tylko czy z podziwu, czy z przerażenia.

 

Nad czym zatem warto pochylić się tworząc nową lub modyfikując istniejącą witrynę?

Przejrzysta oferta

Ważna jest i część merytoryczna, i wizerunkowa. Zadbaj o przejrzysty układ, nagłówki, wypunktowania, podziel - jeśli trzeba – treść na działy, części, dodaj elementy graficzne czy nawet filmy. Przedstaw możliwe warianty danego rozwiązania, a także wynikające z nich korzyści, określ przybliżony czas realizacji zlecenia oraz grupę docelową, dla której dedykowane są poszczególne warianty.

 

Przyciski call to action (CTA)

Wszędzie tam, gdzie klient może wykonać konkretne działanie: zamówić katalog, wysłać zapytanie, zarezerwować produkt, zapoznać się szerzej z ofertą, zapisać się do newslettera, założyć konto, złożyć zamówienie itd., powinny znaleźć się przyciski CTA. Ważne, aby dokładnie określały, jakie działanie właśnie podejmuje odwiedzający.

 

Cennik

Każdy klient, bez względu na to, jak zasobny ma portfel, chce poznać cenę (lub chociaż przedział cenowy), zanim dostanie fakturę. Informacje na temat stawek to jedno z podstawowych kryteriów wyboru, którym kierują się odwiedzający, co nie oznacza, że jedyne. Duże znaczenie mają również opinie i rekomendacje obsłużonych klientów.

 

Opinie i rekomendacje

Gromadzenie opinii oraz rekomendacji klientów ma bardzo duże znaczenie. Im ich więcej, tym łatwiej wyrobić sobie zdanie na temat konkretnej firmy i tym prościej zdecydować się na kontakt lub zrezygnować z niego. Opinie bądź rekomendacje nie muszą być długie, ważne natomiast, aby były wiarygodne, a na to bardzo duży wpływ ma podanie imienia i nazwiska, stanowiska oraz nazwy firmy, w której pracuje autor opinii czy rekomendacji.

 

Zrealizowane projekty

Portfolio to coś, dzięki czemu wyróżniamy się na tle konkurencji. Prezentując zrealizowane projekty, pokazujemy na co nas stać i czego może spodziewać się klient. Postaraj się zatem tak je zaprezentować, aby wzbudzało zaufanie odbiorcy. Wykorzystać można tutaj opisy poszczególnych etapów prac, zdjęcia czy filmy, począwszy od pierwszego szkicu poprzez prace bardziej zaawansowane, aż do końcowego efektu.

 

Formularz kontaktowy

Jeśli twojej firmie zależy na kontakcie z klientem, ułatw mu zadanie. Niech na stronie firmowej znajdzie się formularz kontaktowy, który użytkownik szybko odnajdzie i wypełni. Adres e-mail i treść – tyle wystarczy. Autor wiadomości na pewno doceni natomiast informacje czy jego mail został wysłany i w jakim czasie może spodziewać się odpowiedzi. Dzięki temu, jeśli jego sprawa jest wyjątkowo pilna, może zdecyduje się także na kontakt telefoniczny.

 

Blog

Pokaż firmę jako eksperta w swojej dziedzinie, umieść na stronie blog, który będzie zawierał wartościowe artykuły. Możesz je również promować w mediach społecznościowych, odsyłając swoich fanów do firmowej strony www. Blog to także mnóstwo dodatkowej, cennej treści, którą docenią wyszukiwarki i uwzględnią w pozycjonowaniu. Dzięki temu twoja firmowa witryna zyska lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Zdjęcia kadry

Zdecydowanie lepiej jest widzieć, z kim się koresponduje, rozpoczyna współpracę, kto opiekuje się naszym projektem, zleceniem itd. Umieszczenie zdjęć pracowników na stronie internetowej lub w korespondencji mailowej to bardzo dobry sposób na pokazanie, że firmę tworzą ludzie. Wzbudzamy w ten sposób zaufanie i mamy szansę na zbudowanie lepszych relacji z klientami.

 

Zapraszamy do nas po więcej informacji na temat tego, jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana strona internetowa. I po strony www również :)