Proponując właścicielom firm stworzenie biznesowej strony internetowej wielokrotnie słyszymy: ale po co mi ona?; ja mam wielu klientów i nie potrzebuję więcej; a dlaczego tak drogo?; nie mam czasu na zajmowanie się tym...i wiele podobnych komentarzy.

Spieszymy zatem wyjaśnić, dlaczego powyższe stwierdzenia w dzisiejszych czasach są po prostu absolutnie błędne.


Po co jest strona internetowa?

Przede wszystkim po to, aby dać się poznać i móc zaistnieć wśród szerszej grupy potencjalnych klientów. Również po to, aby zaprezentować swój asortyment, zareklamować oferowane produkty i usługi. I jeszcze po to, aby wzbudzić w klientach zaufanie, zwiększyć możliwości znalezienia partnerów biznesowych, i poszerzyć obszar swojej działalności. Takich argumentów ZA posiadaniem strony jest wiele. Czasy, kiedy klienci mieli do wyboru jedną firmę z danej branży w okolicy i z nią tylko prowadzili transakcje, odeszły już w sumie do lamusa. Mając do wykorzystania takie narzędzie, jak internet, nikt już właściwie nie biega i nie szuka osobiście najlepszych wykonawców, sprzedawców czy dostawców usług. Wyszukujemy firmę, oglądamy jej stronę, czytamy opinie i dokonujemy wyboru. Dlatego właśnie każda działalność nastawiona na sukces po prostu musi w internecie zaistnieć.


I bez strony internetowej mam wystarczającą liczbę klientów…

…...na chwilę obecną. Jednak klienci cały czas gonią naprzód, chcą lepszej obsługi, nowocześniejszych rozwiązań, możliwości większego wyboru. Dziś są, jutro może się okazać, iż przenieśli się do konkurencji, ponieważ ta, dla odmiany, ma stronę internetową i wszystkie potrzebne informacje, promocje, formularze, dostępne bez wychodzenia z domu. Warto obracać się w miejscach, w których przebywają nasi klienci, zarówno obecni, jak i potencjalni, aby nagle nie pozostać bez nich.


Strona internetowa jest dla mnie za dużym wydatkiem

Wszystko zależy od tego, z jakiego punktu na to patrzymy. Jeśli traktujemy stronę jak zło konieczne i nadal wierzymy, iż jest tylko zbędnym podnoszeniem kosztów w firmie, zapewne będzie ona dla nas dużym wydatkiem. Jeśli jednak rozumiemy, że dzięki niej staniemy się bardziej rozpoznawalni na rynku i pozyskamy przez to kilku klientów więcej (co jest tylko kwestią czasu), nagle wydatek zamienia się w inwestycję. Oczywiście, na rynku można znaleźć wiele firm, które wykonają taką stronę: jedne za kilkaset inne za kilka tysięcy złotych. Pytanie tylko, w jaki sposób będzie zrobiona? Czasem warto zainwestować więcej i mieć pewność, iż jest ona napisana dobrze, chroniona przed włamaniami, nowoczesna i dostosowana do wyświetlania nie tylko na komputerze, ale też na urządzeniach mobilnych. Nie zawsze taniej, znaczy lepiej. Dlatego warto sprawdzić, co w danej cenie oferuje wykonawca.





Jak mam obsłużyć tę stronę, nie jestem informatykiem ...

Część naszych Klientów też miała takie obawy. Szybko się ich pozbyli, kiedy wyjaśniliśmy, jak w prosty i szybki sposób aktualizować treści na własnej stronie. Pomaga im w tym system zarządzania treścią – CMS. Nie trzeba mieć wykształcenia informatycznego, aby umieć go używać, gdyż jest to oprogramowanie, którego obsługi bardzo łatwo można się nauczyć. Zawsze istnieje możliwość zlecenia wprowadzenia zmian firmie, która stronę napisała. Profesjonaliści świadczą takie usługi.


Jeszcze jednym częstym argumentem, który pojawia się w naszych rozmowach z klientami jest brak czasu: na przygotowanie materiałów, zrobienie zdjęć, napisanie tekstów, pojawienie się na spotkaniu z nami….

Nic nie szkodzi. My jesteśmy w stanie wspomóc klientów we wszystkich tych działaniach i - wbrew piętrzącym się przeciwnościom losu - stworzyć wyjątkową firmową stronę internetową dla każdego Naszego klienta.