Co wiemy o digital marketingu?

Stykamy się z tym pojęciem każdego dnia, a jednak nie zawsze wiemy, o co chodzi. Spróbujmy więc przybliżyć co nieco ten temat wszystkim, którzy czują się w nim niepewnie.

Najprościej mówiąc, jest to część marketingu, która wykorzystuje media cyfrowe do precyzyjnego dotarcia do grup docelowych, czyli do potencjalnego klienta.

Digital Marketing (marketing cyfrowy) to wszelka treść, jaka dociera do nas dzięki mediom cyfrowym. Jest to właściwie każda forma marketingu, z jaką stykamy się w internecie, telewizji, mediach i kanałach cyfrowych, aplikacjach mobilnych, radiu czy na elektronicznych billboardach.

Marketing cyfrowy stał się potężnym narzędziem, dzięki któremu informacje docierają do nas w każdym miejscu i momencie, wpływając na nasze wyobrażenia i pomagając nam dokonywać wyborów.


 

 

Dlaczego wciąż rośnie popularność i znaczenie digital marketingu?

Między innymi dlatego, iż dostęp do danych i koszty są stosunkowo niskie.

Firmy bardzo chętnie korzystają z jego wszechobecności i niewiarygodnych możliwości. To wprost niezastąpiony sposób na dotarcie do klienta i budowanie z nim relacji, a niewielkie koszty ponoszone z tego tytułu sprawiają, iż dostępny jest dla wszystkich firm, bez względu na wielkość, branżę czy posiadany budżet marketingowy.

Digital marketing pozwala na rozreklamowanie marki i poprawę jej rozpoznawalności, poprzez zastosowanie różnych dostępnych narzędzi marketingowych, jak SEO (działania mające na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższego wyniku w wyszukiwarce), SEM (ogół działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach), content marketing (marketing treści, publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści), social media marketing (marketing w mediach społecznościach) czy E-mail marketing (forma marketingu internetowego wykorzystująca pocztę elektroniczną). Umożliwiają one stałe śledzenie pozycji marki, ocenę pozytywnych i negatywnych punktów przeprowadzanej kampanii marketingowej (sprawdzanie np. ile osób widziało reklamę i na jakim urządzeniu była oglądana), lub jak podjęte działania przełożyły się na sprzedaż. Pozwala to na szybką reakcję ze strony firmy, zmianę koncepcji, stworzenie bardziej chwytliwych tekstów, dostosowanie przekazu do różnych kanałów i urządzeń, którymi posługują się odbiorcy.

Marketing cyfrowy, z uwagi na łatwość dostępu, sprawia, iż odbiorca z każdej strony bombardowany jest ogromną ilością informacji. Dlatego firma łatwo może zaginąć ze swoimi przekazami w dżungli krążących newsów. Warto zatem działania związane z digital marketingiem powierzyć profesjonalistom, którzy – dzięki właściwej strategii – skrupulatnie i rzetelnie potrafią zmniejszyć ryzyko wystąpienia porażki, zwiększyć przychód, i przyczynić się do odniesienia przez firmę sukcesu.

Nasza firma chętnie służy pomocą w działaniach związanych z digital marketingiem.

Zapraszamy :)